Publicaties

Boeken

De beer is los

uitgeverij Archipel (2006) ISBN 978 90 6305 266 9

Benut uw verborgen krachten met ‘de beer is los’
Iedereen beschikt over onvermoede mogelijkheden. ‘De beer is los’ biedt het gereedschap om deze bron aan te boren. In dit toegankelijke boek hebben we een stappenplan ontwikkeld om belemmeringen op weg naar persoonlijke groei te doorbreken.

Persoonlijke groei begint vanuit nieuwsgierigheid of onvrede. Dan volgt de confrontatie met uzelf. U krijgt te maken met uw belemmerende patronen in voelen, denken en handelen.

Dit boek bevat praktische benaderingen om deze patronen los te laten. Zo creëert u ruimte voor uw unieke essentie met oog voor uw omgeving. Dan is de beer los! Het geeft geen standaard recept voor een gelukkig leven, maar het helpt u wel verder met uw persoonlijke ontwikkeling. U vindt adviezen, inzichten en oefeningen, waardoor u een blijvend effect zult bereiken. Zowel op uw werk als in uw privé leven.
Een fragment uit het boek:
Je hebt een persoonlijk doel gesteld, maar is dit het goede? Wanneer ligt een persoonlijk doel buiten de gebruikelijke aanpak en wanneer niet? Daarvoor introduceren we drie persoonlijkheidstypes: Voelerdenker, Voelerdoener, Denkerdoener. Deze typologie werkt als een spiegel. Zo herken je sneller de vanzelfsprekendheden van je gedrag, gedachten en gevoelens. Het eigen aandeel wordt zichtbaar. Je ziet waarom specifieke problemen bij jou horen. De manier waarop je ze creëert vormt een patroon.

De typologie laat zien dat het niet toevallig is dat juist jij in jouw leven bepaalde thema’s (steeds weer) tegenkomt. Het patroon wordt helder. Op die manier wordt duidelijk wat er precies veranderen moet om het patroon te doorbreken en je doel te bereiken. Dat geeft richting aan je persoonlijke ontwikkeling. Er komt een einde aan een herhaling van zetten. Je voorkomt dat je in de toekomst in dezelfde valkuil stapt.

Maak de test en ontdek uw persoonlijkheidstype

Artikelen

Duurzame inzetbaarheid als brandpunt voor succes,
de belevingswereld van 45+ professionals
Judith Meiling, Angela Weesie en Beatrice van der Heijden

4000 dagen gewerkt en nog minstens evenveel dagen te gaan. Dat is de positie waarin ervaren professionals zich bevinden. Wat doen professionals die de 45 gepasseerd zijn, en die niet meer tot de jongste, veelbelovende generatie behoren, om toch inzetbaar te blijven op de arbeidsmarkt? Wat kan de loopbaanprofessional daarbij betekenen? De auteurs delen hun ervaringen uit interviews met de doelgroep.

Gepubliceerd in Loopbaanvisie onafhankelijk vakblad voor de loopbaanprofessional; nummer 2, april 2011. Lees het hele artikel

Senior professional uitgerangeerd?
Judith Meiling en Angela Weesie

Maak het ultieme Stradivariusgevoel wakker!
Je hebt het beste gedaan en het beste gegeven, niet omdat je de beste wilt zijn, maar omdat het moet. Omdat je dat verplicht bent aan de mensen die ook het beste hebben gegeven om het beste te bereiken. De componisten die de noten schrijven, de musici die de noten spelen, de vioolbouwer die de violen maakt,…

Lees het hele artikel

image_pdfimage_print